Påsklov


Helt plötsligt la sig lugnet här hemma och jag fick en stund alldeles för mig själv medans barnen sprang in till Micke & Marianne med Jonathan.
Och givetvis springer jag till datorn,fastän jag egentligen borde dammsuga & torka golvet =)


Här är påsklovet i full gång och tack och lov är vi någolunda friska,
Hanna insjuknade i hög feber i lördags-kväll och Patric blev dålig på natten.
Såg nästan framför mig hur vi skulle få sitta hemma och inne hela veckan,men som väl var så släppte febern ganska så snabbt och nu är det "bara" lite snorigt & hostigt.
Jag jobbade i helgen som gick och även i måndags då mormor var så himla snäll och hade barnen hos sig eftersom de inte kunde vara på dagis/fritids.
Jag är bara så tacksam att jag slapp ytterligare en VAB-dag,
känns dessutom inte speciellt roligt att ringa och anmäla vab på FK under påsklovet ;)

Igår sen så var mormor här på förmiddagen och klippte barnen,
det var väl behövligt !Det låg stora hår-tussar under Patric när hon var klar :) Men han klippte sig i december sist,precis innan vi åkte till Teneriffa så det var ju ett tag sen.
På Hanna tog vi bara luggen,hon skulle behöva klippa lite på det långa oxå för det är så slitet,hon vill INTE men jag får försöka beställa tid hos min frissa lagom till skol-avslutningen sen så vi får ta några centimeter iaf (något jag oxå skulle behöva förresten !!!!!!!)
Här är resultatet på Patric :

Nyklipptp

Mammas sötnos :)


Idag var Hanna och jag i stan själva på förmiddagen och shoppade lite medans Patric var hos Rasmus och lekte.Jätte mysigt att få åka till stan själv med Hanna sådär.
Hon tycker helt plötsligt det är jätte skoj att gå i kläd-affärer och kika och prova kläder till min stora lycka (sådan mor,sådan dotter :o)
Några tröjor på rean på Lindex inhandlades till henne,
sen var vi nere på POP för jag hade efter mycket om och men bestämt mig för att köpa en vår-jacka till Patric där MEN vad händer ?!Slut-sålt *muttrar högt*
Det fanns i ALLA andra storlekar utom just 110/116 *grr* Och inte skulle de få in mer :(
Typiskt lilla Växjö,det tar slut fortare än man hinner blinka,nu är kanske inte jag ute i tidigaste laget men ändå ;)
Får sätta hoppet till att hitta en i Göteborg i maj då :-)

Sen hämtade vi iaf Patric och Maja följde med Hanna hem och lekte en stund,de bakade även choklad-bollar och kletade ner hela köket ungefär,men KUL hade de :-))

bakar

Fnitter-lisor ;-)

MEN fick ett samtal från Camilla här sen (Majas mamma) som då talar om att när Maja kom hem så hade hon hittat LÖSS i Majas hår *RYSER*
VILL INTE ha det alltså !!!!!!!!!!Hemska tanke :((
Vi har lyckats klara oss i från detta i alla år...nu har ju Hanna och Maja umgåtts i ett par dagar,
Hanna var där på kalas igår och så idag då.
Har ingen aning om hur väl det smittar men...*huuuuuu*
Får väl hålla lite koll i Hannas hår,vill inte berätta det för henne i onödan,då får hon väl panik stackarn !

Skickar en extra KRAM till Veronica idag oxå som ligger på BB och kniper så inte bebis kommer ut för tidigt.Tänker på dig gumman !

Ja just det,lägger in en bild på faster Ia och barnen oxå när jag ändå är i farten :)

Ia&barnen

Kramar till er alla så länge !



 

Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Vilka fina bilder!! Men läskigt med lössen *ryser* hoppas verkligen att Hanna klarar sig!!!

Fin i håret blev i alla fall lill plutten ;-)

Vad är det för jacka du vill ha, någon särskild? Jag kanske kan kika lite innan ni kommer ner och köpa den till dig i så fall?!?!?!?

Pussar och kramar!!!

Postat av: junitjej

Du har en väldigt trevlig blogg. Kul att läsa! Det är så trevligt att läsa andras bloggar. Jag kan spendera timmar framför datorn för att läsa andras bloggar.
Jag fattar inte varför denna dag kallas Långfredag. Timmarna har bara runnit iväg.

2006-04-14 @ 19:30:17
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback