Semestern är slut

Nu är semestern slut :(
Jösses vad dessa 7 veckor gått fort,
särskilt de 3 sista veckorna när vi varlt lediga hela familjen...men det har varit fantastiskt skönt och det är verkligen guld värt att ha lite extra dagar fp-dagar sparade och kunna ta ut nu,även om de finns för att jag började jobba alldeles för "tidigt" efter att Patric föddes :)

Idag har jag iaf gjort mitt första pass på jobbet,det var INTE skoj när klockan ringde 5,30 idag men bara man kommer upp så går det ju.
Gick in och tog ett extra pass idag (skulle eg inte ha börjat förrän imorgon)men det var ganska skönt att komma dit en söndag när det är lite lugnare i trafik-rummet och inte så mycket folk som springer fram och tillbaka.
Sen räcker det med att ta ett par samtal så är man "inne" i jobbet igen,
det pirrar alltid lite extra när man ska ta sitt "första" 112-samtal när man varit borta ett tag,men det är kanske det som är en del av  "tjusningen" med jobbet.

Har en del bilder och så från semestern men det får jag ta nästa gång,de ligger fortf kvar i kameran :-)
Var bara tvungen att skriva och beklaga mig lite över att vardagen är igång igen *blinkar*
Barnen börjar på dagis/fritids imorgon,
Patric längtar massor efter dagis och alla kompisarna medans Hanna inte alls vill gå.Förhoppningsvis blir det bara imorgon som de måste vara där denna veckan,sen har jag beredskap på nätterna under veckan så förhoppningsvis kan de vara hemma och njuta av sista sommarlovs-veckan oxå,det hänger på om jag måste gå in och jobba en hel natt men det är bara att hålla tummarna att ingen av mina kollegor blir sjuk :)

Kram till er alla :)






Kommentarer
Postat av: Vekis

Välkommen tillbaka från semestern!
Jag har hunnit jobba två veckor, men är FL denna vecka. Dags att skola in Lilleman på fritids denna vecka. Nästa vecka börjar allvaret..Tänk mina barn har blivit så stor att killen börjar förskolan och jänta börjar första klass.
Vad skönt att kunna jobba natt, det skulle jag också villa. Så slipper barna få så långa dagar på fritids.
Ha det så bra!
/Vekis

Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Visst är det trist att semestern är slut :-( Men på sätt och vis ändå skönt att komma in i "vardagsrutiner" igen.. främst för barnen. Tror mina barn börjar bli less på att vara hemma nu, de har blivit helt försoffade. Tur att det drar igång snart igen!!

Kul att du lagt in bilden som jag tog i somras förresten, den är ju SÅÅÅÅ fin *ler stort*

Vi hörs senare sen hjärtat!! Pussar och kramar i massor!

2006-08-14 @ 11:45:17
URL: http://gumsan70.blogg.se
Postat av: Jessami

Hej gull!
Kikade in för att säga hej och att jag saknar dig.
Kram Fia

2006-08-15 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback