En riktigt lugn helg !

Åh en så härlig helg vi har haft utan den minsta lilla stress,
bara hemma i 2 dagar utan att behöva passa en massa tider :-)
Jag har verkligen njutit varje sekund,det är inte ofta de här helgerna kommer så det är bäst att passa på att njuta så mycket man kan :-)

Igår hade vi sovmorgon till kl 9,ja barnen klev upp strax efter 8 och gick och satte sig framför TV:n men jag och Morgan fick ligga kvar i lugn & ro.
Sen fixade barnen frukost till oss,så himla mysigt :-)
När vi ätit klart så kom morfar och hämtade Hanna,
han och mormor ville låna henne en dag och självklart fick de det !
Patric tyckte förstås att det var liiite orättvist men tack och lov var bästa kompisen Rasmus hemma så han kunde åka dit och leka en stund och sedan var även pojkarna här och lekte några timmar.
Jag gjorde i ärlighetens namn inte så mycket,
tittade på storslalomen på TV och städade lite här och var som vanligt ;)
Morgan var så duktig och byggde hyllor i källaren (vi har ett litet förrådsutrymme nere i källare precis vid pannan där vi bara staplat en massa kartonger på varandra med en massa kläder,leksaker osv i,det har sett för jäkligt ut men det är sådant som brukar ta så lång tid innan man kommer sig för att göra iordning ;o)

När Rasmus senare åkte hem så gick Patric och jag ut på långpromenad tillsammans med Marianne & hundarna och under tiden passade Morgan på att köra till stan och köpa nya lådor till våra nya förvarings-hyllor.
Så när vi kom tillbaks sen jag och Patric så började jag sotera bland allt som låg i kartonerna i källaren.Jösses vad kläder jag har sparat  !!!
Ändå har jag gett bort en hel del,framförallt av Hannas gamla kläder och även sålt ganska mycket på Tradera...
Fick ett rejält sug i bebis-tarmen när jag plockade bland bebis-kläderna *hua* ;o)
De har jag bara inte hjärta att göra mig av med,så de hamnade i de nya lådorna igen men mycket annat har jag rensat ut för att slänga och skänka.
Har fått bita ihop rejält och verkligen SLÄNGT en massa skräp,är så duktig på att spara på allt "Det kan ju vara bra att ha...."
Nu är det i vilket fall så himla fint i källaren och ser så snyggt & iordning ut :-)


Idag har vi haft en lika lugn dag,
vi fick sovmorgon till 9 idag oxå.Undrar när det hände sist?!!
2 dagar i rad !!!!!!!!
Hanna har haft en kompis här idag och Patric fick vara hos farmor några timmar :-)
Jag har tittat på skidor på TV idag oxå,tycker det är så roligt även om Anja tyvärr åkte ur slalomen idag.
Nu är det bara 6 dagar kvar till OS-starten...*tjohoo*
Gissar att jag kommer att bo framför TV:n så mycket jag kan de där OS-veckorna :o)
I det här huset är det verkligen ombytta roller när det gäller sporten,
jag älskar det och Morgan "avskyr" det *fniss*

Det var alles för idag :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback