Måndag igen :-)

Så var det måndag igen och jag och Patric är lediga efter helgens jobb.
Men helgen har gått riktigt fort trots allt,
hade sån ångest när jag gick till jobbet i lördags,ville verkligen inte jobba.
Har nog alldeles för mycket kommit in i lunken av att gå hemma och ha det bra ;-)
Men som alltid så går det mycket bättre när man väl är på plats,har så goa kollegor oxå som gör att det blir bra tillslut :-)

Idag har vi mest slappat jag och lilleman,
och skrivit inbjudningar till Patrics 4-års kalas på söndag för dagis-kompisarna.

Det blev tillslut 8 pojkar i åldern 3-5 år *hej & hå*
Men det ska nog gå bra !
Patric önskade ett superhjälte-tema så jag har beställt lite kalas-grejor från kalas-pinglan
www.kalaspinglan.se  Dyrt men lite kul ;-)
Patric gillar inte tårta något vidare så vi ska bjuda på glass och chokladsås och bullar efter 4-åringens önske-mål ;-)
Sen ska de får leka fritt,tror inte så mycket på att styra upp ett kalas när de är så små,
de vill ju helst få leka ifred då !
Avslutar med fisk-damm gör vi ju såklart.
Det ska bli kul,även om jag gissar att mamman och pappan kommer att vara helt slut efteråt *ler*

Sen ringde en kompis här på förmiddagen och berättade att de fått vattkoppor i helgen,
vill eg att barnen ska ha det nu när de är små.Både Hanna & Patric har lyckats undvika det varje gång det härjat på dagis/fritids under åren.
Jag hade själv det som 16-åring och det är inte att rekommendera ;-)Även om jag inte var hälften så dålig som min lillebror blev som var 13 vid den tidpunkten när han fick det.Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska utsätta dem för smitta eller inte...men det passar så DÅLIGT nu.
En inkubationstid på 2 veckor och skulle de få det så blir vi sjuka lagom till våran planerade Göteborgs-resa och det vill jag INTE !
Hmm...undrar om det nånsin passar att få vattkoppor *S*
Ja ja det blir förhoppningsvis flera tillfällen ;-)
Vill ju åka till Göteborg och titta på Darin ju (som värtsa tonåringen,det är tur att jag och Anna kan skylla på att det är för Hannas och Ebbas skull som vi går dit *flinar*)


Nej he det var allt för nu !
Dags att börja med lite lunch innan Hanna kommer hem,sen är det simskoledags för Hanna i eftermiddag och simning för mig som gäller ;-)

Kram på er alla som tittar in här !!


************

Måste tillägga dagens WOW :-)
Hanna har precis kommit hem från skolan och med sig hem hade hon sin nya skol-dagbok.
Vi läste vad hon skrivit tillsammans och på raden "Vad jag vill bli när jag blir stor" har hon skrivit Astronaut-vilken härlig dröm !!!
Har aldrig hört henne uttrycka sina drömmar om framtida jobb på det viset tidigare,hon har inte vetat riktigt tidgare helt enkelt så det var så härligt att läsa och framförallt så oväntat :-))
//Jessica-med ett stort leende på läpparna.



 



Kommentarer
Postat av: binks

Astronaut tycker jag låter som en förtäfflig idé!!
Visst är det kul att hitta bloggar - kan bara hålla med!!!

Postat av: Anna

Hihi.. vi ska ha såå kul på Darin gumman! *tjohoo* Men jag undrar ju vem som får ut mest av det hela sen, vi eller barnen *s*

Lycka till med simningen!

puss & kram!

2006-01-16 @ 15:21:25
URL: http://gumsan70.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback