*phu*

Jösses vad varmt det är idag,man smälter ju bort :-)
+ 33 grader i skuggan står termometern på nu...inte värt att klaga kanske men jag föredrar nog att tempen stannar under 30 grader iaf ;-)

Igår var iaf jag och Maria äntligen i vårt shopping-paradis...ULLARED !!
Det var ungefär lika varmt igår och det var nog egentligen bara bra för jag antar att alla turister och besökare i Ullareds-trakten valde stranden istället :)
Nog för att där var mycket folk ändå men vi slapp att köa in (minns med fasa när mamma och jag var där i höstas och köade i 2,5 timme för att komma in :-) och väl inne i affären var det helt okej.Liiiiite får man ju alltid räkna med att trängas när man är där.
Vi shoppade som vanligt en hel del,och man åker därifrån ett par tusen kronor fattigare men ack så lycklig :)
Nu är förråden rejält upp-bunkrade här hemma !
Hittade dock inte så mycket kläder,sällan iofs som jag köper till mig själv men till barnen brukar man kunna hitta en hel del om man har tur.
Nu fick Hanna det mesta (som vanligt.)medans Patric fick nöja sig med kalsonger,strumpor,vantar till vintern och pyjamas (men den var själv lysande så den var riktigt populär !!!)
Sen hittar man ju alltid en massa smått och gott,
inhandlade ett par gång stavar till mig själv iaf,har tänkt det länge och nu så står de här i hallen.
Hoppas att det kan svala ner lite sen så jag kan inviga dem ikväll :)

Sedan kom barnen hem från husvagnen igårkväll,en dag tidigare än tänkt men det var ganska skönt att slippa köra och hämta dem idag,särsklit nu med tanke på hur VARMT det är.
Det var enormt skönt att få hem barnen,hur gott det än är att få några dagar alldeles ensam så är det ändå bäst när de är hemma :)
De har bara velat vara hemma i lugn och ro idag,de ville inte ens åka till sjön och bada så vi har i stort sett inte gjort nånting.
Badat i poolen med jämna mellanrum bara för att kyla ner sig en stund :)
(Kan inte låta bli att skratta åt mig själv..."inte gjort nånting" men det betyder ju inte att man inte gör det man brukar...lagar mat,diskar,plockar,tvättar,hänger ut tvätt,bäddar,bakar sockerkaka...man har nog definitivt olika definitioner på vad att göra ingenting är ;-)) Men för mig är det underbart att där i mellan kunna slappa i solstolen & lösa korsord och bara vara en stund och stunta i alla andra måsten som alltid finns)

Nu ska jag ut i solstolen en stund till innan det är dags att fixa mat för kvällen !!


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Varmt är bara förnamnet.. och regnet som skulle komma, det kom en skur i morse på 10 minuter, sen har det inte regnat en droppe. Det är ändå 27 grader varmt här...

Ska strax åka ner till havet och bada, tar med fika korgen oxå. Åsa och jag har cyklat en runda på en mil här på fm :-)

Hör antagligen av mig lite senare hjärtat!!

Massor av pussar och kramar så länge!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback