Midsommar-helgen !

Det blev en riktigt bra midsommar-helg trots att jag i torsdags inte hade den minsta midsommar-känsla :)

Jag började ju med att jobba natten till midsommar-afton och för första gången så fick jag,Ellen och Petra jobba en natt ihop.
Vi hade så trevligt,trots att det var en hel del att göra.Inte mer än en vanlig helg-natt kanske men det var inte lungt många sekunder åt gången.
Däremot hade vi nog förväntat oss mer stök på Öland,men där var det hyfsat lungt trots mycket folk i omlopp,då hade nog Blekinge-området betydligt mer att göra.
Vi hann fira lite midsommar på jobbet oxå tillsammans med laget från räddningstjänsten som jobbade den natten,de kom upp med jordgubbar vid 21-tiden och vi hade med oss glass och grädde !!
Så medans vi jobbade så fick grabbarna fixa iordning allt och servera oss ;) Jag kan ju iofs bara äta glass och grädde men det var GOTT ändå (även om Henning gjorde sitt försök att "förgifta" mig genom att placera jordgubbar på toppen av min glass "för att det skulle se fint ut" *fniss*)
Sen hade vi Veronica och lille Kasper på besök en stund mitt i natten,
han vägde hela 3,5 kg nu lill-gubben men jag tycker fortf han är så LITEN !
Och jag kan berätta att det går alldeles utmärkt att jobba med en liten bebis i famnen,pekfinger-valsen fungerar alldeles ypperligt :o)
(Nu stod iofs Veronica brevid hela tiden,beredd att ta över Kasper om det skulle kört ihop sig,så ingen blir orolig här ;-))

Åkte hem till mina föräldrar och sov sen på midsommaraftonen,
fick väl sova i ungefär 3,5 timme innan jag blev väckt igen !
Sen dök Morgan och barnen upp och min moster med man och min lillebror förstås :)
Så vi åt sill-lunch-så GOTT det är-och bara njöt ett par timmar.
Tyvärr var inte Patric pigg när de kom,han frös och var jätte TRÖTT !
Så han fick ta på sig lång-byxor och efter att ha ätit några mat-bitar gick han in och la sig ?!?
Inte helt likt våran vilde.

Patric midsommar

Patric med årets midsommar-krans,den höll sig lika
fin över natten trots att jag gjorde den på torsdag-kvällen :)

Hannamidsommar

Hanna med kransen som hon tyckte kliade så HEMSKT ;)
Mormor hade den resten av dagen sen :-))

Sen åkte vi iaf ner i byn och var med på det traditionella midsommar-firandet där.
Det var så mycket folk i år,jätte KUL !!
Tom vädret var fint,solen sken den mesta tiden.
Patric följde också med tillslut,han ville så gärna !!
Men vi hann knappt komma ner där förrän han kröp i hop i vagnen och frös igen och med allas jackor över sig somnade han ganska så snabbt.Lille gubben !Sån osis att bli sjuk just på midsommar-afton.
Sen följde den traditionella dansen kring stången (som byborna gjort iordning kvällen innan)

Dans

Jag och Hanna svänger våra "lurviga"

Hannadans

Sötnos :-)

Och efteråt följde fika,lekar,fiskdamm och lotto-dragning !
Så trevligt så !!

Efteråt åkte vi hem till mamma och pappa igen och hade en jätte mysig kväll där,
vi grillade och spelade kubb.
Tom Patric piggnade till när vi skulle spela kubb,det är det roligaste han vet :))
Behöver jag säga att tjejerna vann *blinkar*
Det var väl vi med minst alkohol i kroppen misstänker jag *he he*

Kubb1

Grabb-laget

Gösta,pappa,Patric & Morgan

Kubb2

Tjej-laget

Mormor & Hanna (på bilden saknas jag och Vivi av nån anledning ;-))

Midsommardagen så mådde Patric betydligt bättre tack och lov,
trött och hängig men ingen feber !
Så jag röjde runt här hela förmiddagen och bakade och lagade mat och fixade :)
Sen dök våra vänner upp kring 15-tiden och vi bara satte oss på altanen och njöt en stund,
barnen badade i poolen och hoppade på studsmattan :)
Skönt att ha lite aktiviteter för dem att göra ute och att vädret tillåter att man kan vara ute !!
Sen tittade vi förstås på fotbollen,vilket var mindre roligt :((
Peter & jag konstaterade att nu får vi hålla på England istället.
Vi såg bara första halvlek sen gav vi upp,det kändes meningslöst !
Så vi började grilla istället och hade en jätte mysig kväll med mycket prat och skratt !

Hanna&Anton

Hanna och lille Anton

Igår var det strålande sol hela dagen,
Hanna var hos en kompis och lekte hela dagen och jag,Morgan och Patric tog det ganska så lungt.
Jag hade tänkt att åka till stan och köpa en sån här vatten-sprutande blomma till barnen,
(Patric har velat ha en sån sen vi var hos Anna & co förra sommaren-han var helt tokig i deras drake !!)
men då visade sig att våra underbara grannar hade en sådan liggandes i en låda som vi fick !!!!
Gissa om Patric var lycklig ?!??!
Tog några bilder som blev alldeles suddiga men jag måste ju lägga in ett bild-bevis ändå

P med blomman

Se upp !!!!

Sedan tillbringade vi kvällen med Micke och Marianne,
satt på våran altan i flera timmar och drack lite öl och baileys *me like*
Det var en helt underbar sommar-kväll ute,+19 grader vid 22,30 :)
Om bara knotten och myggen hållt sig undan oxå så hade det varit perfekt :-)))

Idag har jag min första semester-dag !!
Kan knappt tro det :)
Verkar inte bli nåt höjdar-väder idag men enligt värder-kartan ser det ut att bli bättre framåt veckan.Tycker bara det är så skönt att vara ledig.
Vi har lite små-saker inplanerade under veckan,
ikväll ska vi till min moster Vivi och fira hennes 65-årsdag GRATTIS moster !
Imorgon får vi besök av Jeanette & co och på onsdag åker vi till Ölands djurpark med Marianne och Jonathan,fast det där är inget som barnen vet om :) Det får bli en överaskning på onsdag !

Ha det bra alla goa människor som läser min blogg !

Kram Jessica





Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Vilka fina bilder.. dina kransar är lika fina varje år!! *och nu började det spöregna här helt plötsligt*

Ha det så jätte kul på Öland imorgon, ska hålla tummarna att ni får bra väder gumman.

Nu ska jag krypa i säng, är trött, trött, trött efter denna dagens bravader ;-)

Pussar och kramar i massor!!!
*nedräkningen har börjat, bara 6 dagar kvar nu tjohoo*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback