3 år sen !

Idag är det 3 år sen jag och Caroline-nervösa som sjutton-började vårat nya jobb på SOS i Växjö !
Herre gud,vad nervösa vi var den dagen båda två :-)
Men när man tittar tillbaka så har tiden gått så otroligt fort,och hur jobbig än utbildningen till sos-operatör var så var det banne mig värt det.
Jag har aldrig haft ett jobb som jag trivs så bra med och som ger så mycker variation VARJA DAG !
Det är det bästa av allt att kunna gå till jobbet och inte ha en aning om VAD som ska hända :)
Varje dag ser olika ut helt enkelt :-)
Har så härliga kollegor oxå som nästan blivit som en liten extra-familj-de betyder jätte mycket för mig!
*kramar till er alla*

Sen ska jag inte bara sitta här och "prisa" jobbet för det är inte alltid roligt och ibland är det svårt att släppa samtal man haft över 112 för att de varit FÖR jobbiga,dem har jag ältat många gånger om !
Men det blir "lättare" att tackla det jobbiga ju längre man jobbar,det är bara att inse(hur illa det än kan låta)sen är man inte mer än människa imellanåt och tar åt sig av det jobbiga ändå.
Skulle man ta åt sig av allt så skulle psyket aldrig orka med jobbet misstänker jag !

Så grattis till oss på 3-årsdagen Caroline :-) Hoppas vi får vara kollegor många år till !!!!




Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej gumman!

Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Du gör ett fantastiskt jobb på sos alarm!! Det kräver mycket styrka för att klara av ett så pass krävande jobb hjärtat!! Men du är så himla duktig på det du gör, du har verkligen hamnat på rätt ställe.

Roligt oxå att ni är ett gäng som trivs så himla bra tillsammans, en liten extra familj är ju aldrig fel att ha ;-)

Massor av kramar och pussar!!

Postat av: Din kollega Caroline

Hej gummsan !!

Ja jisses vad tiden gått fort. I bland känns det som det var i går vi började. Hoppas det blir mååååånga år till på SOS.
Och jag måste verkligen hålla med dig, vi har världens bästa jobb. Trivs så himla bra.
Är ännu gladare att du min trogne vän följt mig vid min sida. Hur 17 skulle jag klarat mig utan dig ?? *fundersam* Tack för att du finns =)

Många kramar från mig

2006-03-21 @ 19:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback