Blandad kompott!

Så var det fredag igen,veckorna rasar fram :)
Det är verkligen första advent snart *längtar*
Älskar den här tiden som kommer nu med allt julstök,förberedelser och jul-mys !

I onsdags kväll var jag,Ellen,Caroline och Petra nere på Huseby Julmarknad.
Läste nånstans att det är Sveriges största julmarknad,och jag kan varmt rekommendera den.
Det var otroligt vackert att gå där på kvällen med alla marchaller som lös,julgranar och lampor.
Tyckte att julstämningen infann sig direkt,det enda som egentligen saknades var julmusiken man velat ha i bakgrunden under tiden man gick runt ;-)
Många utställare som vanligt och det fanns mycket fint,hade kunnat handla hur mycket som helst om man bara haft obegränsat med pengar.
Efter att ha gått igenom de flesta hantverks-bodarna så hamnade vi tillslut i mattälten och provsmakade det mesta....bröd i alla dess former & smaker,ostar,korvar,godis,sill,glögg,julmust.
Hur GOTT som helst :)
Fick med mig lite godis hem,en whiskey-korv,en fetaost-röra som var gudomligt god och lite små-saker till barnens adventskalender.

Huseby 


Huseby2

Ett litet smak-prov på alla tomtar ;-)

Är fortf hemma med Patric däremot,
han är inte riktigt pigg ännu.Feberna har släppt men han är jätte tät i bröset och gurglar och hostar.
Vi ökade upp medicinerna igår och sen dess har han tack och lov inte blivit sämre så jag hoppas vi klarar hålla det i schack under helgen nu utan att behöva besöka doktorn.
Jäkla skit astma,så här dålig har han inte varit på flera år,hade nästan hoppats att det skulle växa bort nu men det verkar ju inte alls så längre :(
Nåja,det är som det är,det är skönt att det finns mediciner iaf!

Själv har jag förmodligen åkt på en ögoninflammation igen *nice*
(eller igen var nog ett dumt ord,det måste vara 2 år sen sist ;-)
Har kännt i flera dagar att det gjort ont i vä öga och det har kliat och varit lite svullet,
bytte linserna igår för att se om det blev bättre men idag är det kletigt och varigt så jag får nog snällt använda mina "älskade" glasögon (I HATE THEM!!!)några dagar och köra in till apoteket och köpa salva idag,och hoppas på att det går över snabbt,snabbt!
Patric kommenterade direkt när han klev upp idag
"Mamma varför har du glasögon"
Har dem inte speciellt ofta på mig med andra ord :o)

Nej nu är det dags att börja röja!
Ha en mysig fredag!

Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej gumman!!

Glömde ju bort ditt öga när jag mailade förut *förlåt*!!! Hoppas att du kom iväg och köpte salva och att det snart blir bättre?!?!? Hade ögoninflammation för 6-7 år sedan, det var INTE kul, var helt igensvullen när jag vaknade på morgonen, såg ut som värsta monstret!!! Så jag hoppas verkligen att det går över på dig snart :))

Nu ska tjejerna i säng, men vi hörs i morgon gumman! Söta tomtar oxå :))

Pussar o kramar i massor!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback