Höst-lov !

Denna veckan har Hanna höst-lov.
Morgan var hemma med barnen igår och i måndags och idag och imorgon så är jag hemma med dem,så får de nästan hela veckan ledigt.Det blir endast på fredag som de får gå på fritids/dagis och det känns helt okej (då har dessutom snälla mormor lovat att hämta dem redan efter lunch,så det blir bara en kort dag!)

Dock är ju inte vädret det allra bästa,det har pendlat enormt de sista dagarna...från storm-varningar,snö,minus-grader,ösregn,grått & trist och idag vaknade vi upp till snö och blåst igen *brr*
Men vi klarade faktiskt förmiddagen fram till 11 innan strömmen gick,man får ju vara tacksam för det lilla *ironisk*
Sen satte vi oss i bilen,jag och barnen för att försöka ta oss till mormor för att äta lunch,
vi kom förbi Vederslöv sen låg det en gran över halva vägen...tog oss förbi den och hann 200 meter innan nästa gran blockerade vägen.Då började jag faktiskt fundera på om vi skulle köra hem och stanna inne resten av dagen.
Vi vände i vilket fall (efter att tanken slagit mig att jag skulle ta fart och köra ÖVER granen så kanske jag skulle få en ny bil efter det *ha ha*) och körde en omväg runt stan för att komma till mormor.En halvtimmes extra körning bara :o)

Sen hann vi både äta och dricka kaffe innan strömmen gick hos mamma oxå ;-)
Barnen och jag for iaf vidare in till stan igen efter det och mötte Mia och Therese utanför biografen,
det var så skönt att få komma in och sätta sig i värmen och mysa med lite popcorn,snacks och läsk :)
Vi såg "Vilddjuren" och trots att den var ganska så lik "Madagaskar" så var den ganska så bra,barnen var hel-nöjda och skrattade gott genom hela filmen...även om Patric gärna hade gått på toa var 5:e minut om han fått bestämma. Att det kan vara så spännande när man är på bio *S*
Fotade med mobilen inne i biosalongen och det blev inga höjdar-bilder men jag lovade Hanna att lägga dem här,så det är bäst att lyda !

Hanna o Therese 

Therese & Hanna

Patric bio

Patric

När vi kom ut från bion så var det ordentlig ishalka ute men det hade iaf slutat snöa!
Är enormt glad att vi (eller ja,Morgan om vi nu ska vara petiga...)la på mina vinter-däck på bilen häromdagen.

Vi körde iaf vidare till sko-stället i Sandsbro och shoppade vinter-skor till barnen...man kan ju bli ruinerad för mindre !Det gick i vilket fall som helst jätte smidigt och vi fick hjälp med en gång,
Hanna fick ett par super fina stövlar och Patric vinter-kängor och jag blev 1300 kronor fattigare på 10 minuter ;-))

Efter ett stopp hos Ellen for vi hemåt igen,nöjda & glada och tack och lov var strömmen tillbaks när vi kom hem!
Och vi har faktsikt fått behålla den,förutom ett stopp på 5 minuter för en stund sen.

Nu ska jag krypa ner under täcket,imorgon ska vi vara i ishallen klockan 10 och åka skridskor...tillsammans med Mia & Therese även då :)
För Patric blir det premiär på skridskor så det ska bli riktigt roligt!!
Förmodligen blir det lunch på Max efteråt,trots att jag syndade och åt det på jobbet igårkväll oxå...men det var faktiskt min "elevs" fel så jag räknar inte det ;-))

Natti natti !

Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Vad mysigt med bio mitt i allt elände med snö och kyla! Tur i oturen att ni kom fram till "mormor" i alla fall, blev helt nervös när du började tala om stockar på vägen!!

Pussar o kramar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback