Äntligen söndag !

Är så lättad att denna veckan äntligen är över,har fasat för den i flera veckor.
Nu sitter jag här med en stor kaffe-kopp och huvudet känns tyngre än vanligt och jag är trött som bara den men ändå lättad!

Vi var på Ivans begravning i fredags (Morgans morfar)nere i Vittsjö och det är alltid tungt.
Bara man kommer in i kyrkan blir man så ledsen och sorgsen,hela stämningen kring en begravning är tung.Även om det är livets gång och Ivan var en gammal man i en aktningsvärd ålder så spelar det ingen roll,det är ändå ledsamt,ålder spelar egentligen ingen roll...han var ändå make,pappa,morfar,farfar osv och lämnar ett stort tomrum efter sig i mångas liv.
Akten i kyrkan var väldigt fin och värdig,det sjöngs fina låtar solo och prästen var bra,Morgans minsta kusin Camilla hade dessutom skrivit en dikt till sin farfar som var enormt vacker.

Hade svårt att låta bli att tänka på min egen mormor när jag satt där i kyrkan,det kom över mig direkt.
Hon är en av de personer som betytt så mycket för mig och hon dog redan när jag var 15 år då hon endast var 69 år gammal,kunde inte låta bli att känna ett styng av avundsjuka över att hon fick lämna oss så tidigt.Ivan och hon var lika gamla,tänk om jag fått ha min mormor i livet lika länge,tänk om hon fått finnas i våra liv fram tills nu...man ska inte tänka så men det var enormt svårt att låta bli.
Hon kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Jag jobbade i fredags natt sen,
och det gick bra måste jag säga,min räddning var nog att vi hade ganska så mycket att göra hela natten så jag hann aldrig känna efter hur trött jag var egentligen.

Som vanligt så hade jag svårt att sova igår sen efter natten och sprang upp och ner,
jag blir kissnödig,hungrig osv.
Så vid 14-tiden gav jag upp och steg upp :-)
Sen började jag jobba 17.00 och jobbade fram till 02,00 i natt,
det var faktsikt en riktigt lugn natt fram till kl 1,40 sen körde det ihop sig som attan,men jag kom iaf iväg ett par minuter efter 2 :)
Så i natt har jag sovit GOTT!
Det känns mera naturligt att lägga sig 2,30 än 7,30 !

Nu är barnen hos farmor en stund så jag är alldeles ensam hemma *underbart*
Ska strax hoppa in i duschen och sen ta en runda till maxi och handla lite så jag slipper ta barnen med mig sen,utan vi kan vara hemma i lugn och ro i eftermiddag.Ev kanske vi får besök av Ellen & barnen sen *hoppas det*

Har en lite lugnare vecka att se fram emot,och framförallt roligare!!
På fredag är det inflyttningsfest hos Petra på jobbet (tequlia-kväll *he*) och sen kommer Anna på lördag-eftermiddag,det ska bli underbart att få se henne igen och bara prata bort flera timmar *längtar massor*

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Ja herregud, vilka pass du haft på jobbet nu, förstår att du är helt död... Skönt att du fick lite tid ifred nu på fm i alla fall och dricka ditt kaffe i fred :)

Hmm... Tequila kväll på fredag, verkar inte alls bra. Inte med tanke på hur det gick sist du drack tequila *asg* Har fortfarande inte fått se korten på dyngraka dig då.. *hihi* Hoppas att du inte är ett LIK på lördag em bara.. hoppas ju på att kunna få ur dig ett och annat ord i alla fall *flinar*

Vi hörs lite senare gumman! Pussar o kramar så länge!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback