Måndag-kväll = TV-kväll

Jag brukar inte titta så hemskt mycket på TV om kvällarna men måndag-kvällarna är min egen tv-kväll :-)
Och ikväll var det ju säsongs-premiär för mitt absoluta favorit-program Cityakuten och det följdes upp av
Prison Break....kan det bli bättre =)
2 timmar passerade fort förbi!!!

Annars har vi haft en riktigt bra dag.
Amanda & Filip ringde här på förmiddagen till barnen och ville leka så Ingela kom hit med Filip och så följde Hanna med Amanda hem.Perfekt,så fick de leka på varsitt håll utan att störa varandra :)
Jag hann tom putsa ett fönster på förmiddagen,så nu är jag NÄSTAN klar med det *skönt*

Körde hem Filip vid 13-tiden och tog med mig Hanna hem igen,
sen körde vi direkt till Mac Donalds och åt lunch (liiite måste man få synda ibland *ler*)sen fortsatte vi till biblioteket och var där i 1,5 timme och läste,lånade böcker och pusslade.Mysigt!!!
Sedan fortsatte vi mot simhallen,och tanken var att Patric skulle bada som vanligt medans Hanna var på simskolan.
Så i kassan när jag ska betala de vanliga 35 kronorna för honom så säger de att barn under 10 år måste ha en betalande vuxen med sig,och att de inte får bada själva.
Protesterade lite lätt först och sa att jag under 2 år gjort så här och att jag dessutom följer med Hanna gratis till simskolan.
Nej det gick inte,det här var nya regler och jag skulle alltså betala 110 (!!) kronor för att Patric skulle få bada.
För Patric fick inte bada ensam!
(Herre gud,han badar i en pool där inga över 7 år får vara!!Och definitivt inte jag då alltså!!)
Så varför skulle jag betala,för att gå i badkläder!?!Det är ju inte precis så att jag lämnar honom ensam i den där poolen utan sitter brevid hela tiden !!
Det räcker väl att man betalar hutlöst mycket pengar till simskolan som man gör.
Blev mer och mer upprörd,samtidigt som en mamma kommer in och håller med mig i allt jag säger,hon hade tydligen råkat ut för samma sak veckan innan.

Sagt & gjort jag tar Patric i handen och går in med Hanna och stackars Patric är alldeles förtvivlad över att han inte får bada.
Men när Hanna bytt om och gått iväg med sin grupp bryter jag mot reglerna och låter Patric gå in och få byta om och får bada gratis.
Vet att MÅNGA föräldrar låter/låtit syskonen bada gratis medans syskonet är på simskolan,men jag har inte haft samvete till det utan snällt betalt för Patric de gångerna han varit där,men idag struntade jag i det.
Sen är jag så jäkla nojig att nån ska komma på mig men klarar sig alla andra så varför ska inte jag göra det!??!
110 spänn för att bada i en barn-pool i 40 minuter *skakar på huvudet* Nej det är för mycket pengar för min del!
Sen ska man dessutom lägga 2000 kr/året för simskolan!
Ja ja Patric fick bada tillslut och var så nöjd med det,får väl se hur vi gör i framtiden nu,om det är barnvakt som gäller på måndag-kvällar eller om jag ska fortsätta "mygla" ;)

Nu ska jag gå och lägga mig,sitter och gäspar som bara den.
Patric och jag är lediga imorgon oxå och då har jag lovat honom att vi ska baka bullar,har varit så dålig på sånt den sista tiden...Patric frågade mig tom häromveckan varför vi aldrig hade några bullar hemma längre,ruskigt dåligt samvete fick jag då!!!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Vekis

Men har de inte skam i kroppen, tar betalt för att man är där med sina barn. De sak vara glada att föräldrar är där med sina barn och tittar till dem.
Bada på ni, och "glöm" att betala.:).

Baka bullar, vad är det för något??.. Det hinner man inte med numera eller har ork till. Det är så mycket annat som går före. Fast det är ju jätte gott..nybakta bullar med ett glas kall mjölk.. MUMS!!

Kram
/Vekis

Postat av: Anna O

Hej hjärtat!

Vilken idioti att ta så mycket betalt för att ta med sig patric in... Skäms på dom!! Du blev arg och badade gratis med all rätt :)

Hoppas att bullarna blev goda :)

Massor av pussar och kramar !!

2006-10-17 @ 20:04:23
URL: http://gumsan70.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback