Patrics rum växer fram!

Den senaste veckan har vi renoverat Patrics rum,som jag bloggat om tidigare :-)
Nu börjar det snart bli klart !!
Idag ska Patric och jag börja lite smått att plocka in alla hans saker igen så att han förhoppningsvis kan sova första natten i natt i sitt nya fina rum.

Tapet2

Så här såg det ut tidigare,när vi nästan rensat ut alla saker.

Tapet1

Nalle-tapeten som jag tröttnat på för längesen.
Vi tapetserade detta rum så här 2000 när vi flyttade till huset och då
bodde Hanna i detta rum och var 2 år :-)
Har inte kännts som att det passat alls till Patric sen han övertog
rummet för 3 år sen.

Tapet3

Hanna,Patric & morfar river tapeterna

Tapet4

Patric jobbar för fullt :)

Tapet5

De nya tapeterna växer fram

Tapet6

Nya golvet är snart på plats

Tapet7

Nya tapeten med flygplans-bården,
det blev super fint !!!


Tapet8

Nya bokhyllan

Det är ungefär så långt vi har kommit!
Mer bilder kommer när allt är klart.

Kram !



Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

åh vad fint det blir!! Var tvungen att kika in en snabbis trots att jag har hur mycket som helst att göra på jobbet!!!

massor av pussar och kramar så länge :)

Postat av: Marianne

Vilket ljuvligt rum han får lille gubben! Kramar

2006-10-09 @ 18:08:36
Postat av: Camilla

Bra med ungarna som får hjälpa till :-) Supernice blev det!

2006-10-12 @ 09:55:33
URL: http://www.lockar.se/blog/
Postat av: Vekis

Vad fint han får din son. Jag visade min Lilleman och han villa också ha sådan bård. Han tyckte det var fint. Det är dags att fixa tills hans rum också. För han och även vi är trött på Pippi Långström bården.

Mina barn tittar på ett program på tvn. Tror det heter byggpatrullen. De fixar ordning ett barns rum, och föräldrarna är portad just då. Ganska kul att titta på, och barna fråga mig hur man gjorde för att kontakta dem, för de vill göra om sina rum.
Lilleman är väldigt företagsam så det skulle inte förvåna mig om det står här en dag och knackar på:)

För här om dagen, då villa han också åka buss hem från skolan, men jag sa att det behövde de inte, för vi skjutsade dem. Då hade han gått och fråga en fröken om inte hon kunde fixa ett busskort, för mamma vägrade ge honom ett, sa han:)..Sedan när vi var på affären, så frågade han i kassan och han fick köpa ett busskort där. hmm!! Men inte trodde jag att han villa åka buss från skolan så gärna. Dagen efter när jag skulle hämta dem, så var Lilleman borta, han gick ut till dig sa fröknarna, men jag hade inte mött honom. Så när jag gick ut igen, så kom han. Han hade gått ner till bussarna.. suck!! Tur att han inte gick på någon..
När han var mindre så försvann han på centralen i stockholm, han hade stått brevid pappa, som höll på att packa in vagnen i en box där på station, medans jag var och växa pengar för att lägga i förvaringsboxen.. När han tittar till, så var Lilleman borta.. Han hade krupit in i en annan box brevid.. och satt det och skratta.. SUCK!! Han var specials på att gömma sig och sedan sa han inte ett knyst.. Medan jänta har alltid haft koll var vi är. Tänk vad olika man kan bli, men samma föräldrar:)

KRAM på dig..

2006-10-12 @ 15:08:13
URL: http://vekis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback