En blogg till Anna !

Stort grattis på födelsedagen vännen !!!!

För drygt 5 år sen när jag blev gravid med Patric så hittade jag ett forum på nätet för blivande mammor i januari-02 som jag började skriva i.Där fanns många blivande mammor i samma situation och allt  eftersom tiden gick så startade en del av oss en mailing-lista för att lära känna varandra lite bättre.
Det är helt otroligt vad många underbara människor man kan lära känna på det viset,
internet är en otrolig kontakt-väg både via mail och msn.

Några år gick och Anna och jag hade mest sporadisk kontakt,vi pratade nån gång då och då via msn annars var det mest mail via listan som vi hördes tills vi en dag bestämde oss för att ses :-)
Sommaren-04 var Anna,Ebba & Stina här och hälsade på oss för första gången och det var verkligen något speciellt med Anna.
En sån mjuk och härlig person som var så lätt att prata med :-))
Så efter det besöket så hördes vi mer och mer och lärde framförallt känna varandra bättre och bättre,
både via mail,telefon-samtal och vi träffades då och då :-)

Det känns helt otroligt att träffa någon som står en så nära på det sättet som vi gjort,
vi "klaffar" på alla plan och tom våra gubbar gillar att umgås :o)
Att vi dessutom har barn i samma åldrar gör bara det hela ännu bättre !!!
Numera går det inte en dag utan att vi hörs på något vis,
hinner vi inte maila så är det telefonen eller sms som gäller bara för att se så att allt är bra :)
Det är så skönt att bara kunna vara sig själv med Anna,vi stöttar varandra i vått och torrt och hon vet i stort sett alltid hur jag mår eller vad jag tänker utan att man behöver förklara sig!
Man önskar alla fick ha en sådan person i sitt liv.
Det finns egentligen bara en nackdel med våran vänskap och det är att det är nästan 30 mil imellan oss.
Det jag kan sakna är det här "spontana",och kunna springa över och dricka lite kaffe och prata lite skit ;)
SAMTIDIGT så är jag bara så tacksam att Anna finns,
och vi ses ju så fort vi får tillfälle :)Det väger upp ALLT och att bara veta att Anna alltid finns där när man behöver det är värt mer än jag i ord kan beskriva.


Du har verkligen blivit en av de viktigaste personerna i mitt liv Anna,
du betyder MASSOR för mig !!!
Hoppas att du får en underbar födelsedag gumman och blir ordentligt uppvaktad och firad idag :-))

KRAMAR I MASSOR !



.



Kommentarer
Postat av: Anna O

*snyft, snörvel och tårsprut* Fy på dig att skriva så fint.. lipar som en gris!!!!!

Det är nog det finaste någon har skrivit till mig någon gång tror jag, TACK hjärtat, du kan bara ana hur rörd jag blir och hur mycket det betyder för mig!!! Du är BÄST!!

Massor av pussar och kramar till min allra BÄSTA vän!!!!

Postat av: Vekis

Tänkt att ha en sådan vän. Jag blir ärligt talat avensjuk.
Lycka till med er vänskap.

2006-07-23 @ 10:34:48
URL: http://vekis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback