Strömmen tillbaks!

Jag är chockad!!
Efter "bara" 1,5 dygn lite drygt så fick vi strömmen tillbaks,och vi har fått behålla den sen dess utan uppehåll trots att det blåst rejält det sista dygnet.Man får vara tacksam ;o)
Många byar runtomkring lever fortf i mörker och med tanke på att det hotar nytt oväder redan på torsdag av samma kaliber som i helgen så...(vill inte ens spekulera)
Däremot fungerar inte våran telefon men av nån mystisk anledning så fungerar internet,samma fenomen har hänt förr och det är jag bara innerligt tacksam för.
(Livet på landet har inte alltid sina fördelar ;-)

Jag är dock fortf sliten efter helgen på jobbet och alldeles för lite sömn,
trots att jag varit ledig både igår och idag.
Men men jag ska väl snart ha repat mig.

Igår fick jag däremot världens chock när det visade sig att jag prydde dags-tidningens FRAMSIDA *herre gud* Hade ALDRIG ställt upp på att vara med om jag vetat det ;-)
Smålandsposten besökte jobbet i söndags-kväll,och jag och Petra var så glada för att vi satt precis nedanför fönstret där de stod och fotograferade.
MEN 10 minuter senare släppte chefen in dem i trafik-rummet och Bertil frågade om jag ville vara med på en bild.Nja,jag var inte sådär jätte villig,tycker inte om sånt där.
Fotografen lyckades dock övertala mig och sa att det bara skulle bli en LITEN bild
(mitt inne i tidningen tänkte jag)

Så igår såg det ut så här:


44866-281

44866-280

Min kamera är ju som sagt inte i bästa skick längre,det gick inte att länka till smp heller efter som
det inte var kostnads-fritt *muttrar lite* :-)

Imorgon bär det av till Stockholm för mig tillsammans med 2 av mina kollegor för handledar-utbildning.
Ska bli kul trots att det är ett tight program!
Blir hämtad av flyg-taxin här redan 6 imorgonbitti och sen kör kursen igång 9,30 i gamla stan.
Hoppas kunna få se liiiite utav min favvo-stad imorgon-kväll oxå,
tanken är att vi kommer hem på torsdagkväll om inte vädrets makter ställer till det *ha ha*


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej gumman!

hihi.. lill kändis ;) Ser så fint ut så tycker jag!!

Hoppas att det går bra i Sthlm nu så hörs vi imorgon igen!!

Pussar o kramar!

Postat av: Johanna

Hej! Har svarat på din kommentar i min blogg!
Usch, ni är så drabbade där nere i södern...;)Här har det också blåst en del men inget annat.

/Johanna

2007-01-17 @ 21:02:58
URL: http://hemmahosjohanna.blogg.se
Postat av: Vekis

Hihi..Inte visste jag att du var då en riktig linslus..
Men man ska aldrig lita på fotografer och jounalister:)
Hoppas du har trevligt i huvudstaden.

Kram

2007-01-18 @ 12:33:25
URL: http://vekis.blogg.se
Postat av: Miina

Wow, jag känner en kändis med andra ord! :D

Ha det så trevligt på din lilla resa!

*kramar*

2007-01-18 @ 15:31:29
URL: http://www.miinas.net
Postat av: Eva

Kändis-Jessica säger jag med :)

Ja nu är ju tidningen redan tryckt och ute så det blir ju svårt att återkalla ;)

Lite kul var det väl? Du har och gör ju ett betydelsefullt jobb!

Kramar Eva

2007-01-18 @ 16:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback