Jag hatar bilar !!

Iallafall när de inte fungerar *grrr*
En bil enligt mig ska bara starta och gå utan några som helst problem,då är jag vän med den ;-)
Inte helt logiskt tänkande jag vet men jag blir så himla irriterad när de går sönder,särskilt för oss som bor på landet och är så fruktansvärt beroende av 2 bilar.
För att göra en lång historia kort så besiktade jag min volvo för några veckor sen och givetvis gick den inte igenom,en spindel-led som det var glapp i.
Så det var bara för Morgan att åka och köpa en del och vips var vi 1200 kr fattigare på en sån skit-sak (är så TACKSAM att Morgan kan fixa en hel del själv så vi iaf slipper lämna på verkstad varje gång)
Sagt & gjort han bytte den här spindel-leden men dunket som vi hört i bilen försvann inte,
så då började Morgan misstänka att det var ett hjul-lager som var sönder.
Det var det enda han kunde komma fram till,
bara att åka och köpa det oxå och vips försvann 1000 spänn till :(
MEN idag när han skulle byta det så visade det sig att det trots allt INTE var det som var felet (fråga mig inte hur han kom fram till det innan ;-)) utan när han och svärfar gick ígenom bilen så kommer de tillslut fram till att det nog är växel-lådan *skriker högt*
Så nu är Morgan och ställer in bilen utanför verkstaden så får vi hoppas att de hinner kika på den imorgon för att åtminstone fastställa vad som är fel.
Jag får köra förbi där imorgon-bitti och lämna in nycklarna.
Är det växellådan så gör vi inget åt det sa vi,då får vi försöka byta bilen istället.
Visst,jag vill jätte gärna ha en ny bil,är som sagt inte jätte förtjust i min "traktor" men det kändes inte som om vi har råd med det precis nu!
Det finns så mycket annat skoj jag hade velat lägga pengarna på *muttrar ännu mer*
Ja ja jag ska inte ta ut något i förskott,det kanske är nåt annat "billigare".
Vi får se imorgon helt enkelt.


Lägger in en bild på min nybadade goding oxå,för att lätta upp mitt gnälliga inlägg :-)




Bad

Kram på er !


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hjärtat, hjärtat!

Jäkla bil skrälle!!! Förstår att du blir irriterad :-( Hoppas så att det inte ska vara växellådan gumman!!

Pussar och kramar!

Postat av: Miina

Usch då, dumma bil! Sparka lite på den från mig! :-) Söta killen! Mysigt att få bada.

*kram*

2006-04-26 @ 09:25:49
URL: http://www.miinas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback