Ny dator !!!!

Idag stod jag och Hanna utanför Siba klockan 10 när portarna slogs upp och en halvtimme senare kom vi ut därifrån med en ny dator :-)

Anledningen till detta var att när jag kom hem från jobbet igår och som vanligt skulle starta datorn så gick det inte att få igång den,det visade bara nåt konstigt fel-meddelande på skärmen = PANIK !
Försökte med att dra ut alla sladdar,starta om och i ren förtvivlan slå lite på den oxå ;-)
Men inget hjälpte förstås !!!!
Sprang i nästa panik-attack in till Micke,våran granne och data-expert,som så snällt följde med mig hem direkt (han insåg nog att det inte var nån mening att säga att han skulle komma över om nån timme eller så *fniss*)
Så han skruvade isär datorna och försökte med allt han kunde utan resultat.
Datorn var kaputt !

Så vi bestämde oss för att köpa en ny igår,
dels hade våran några år på nacken och Micke trodde att vi skulle få lägga en rejäl slant på att försöka laga den,den har ju dessutom krånglat en hel del den sista tiden :-)
Igår kändes det inget vidare med tanke på hur mycket som krånglat här den sista tiden (bla bilen) och en massa onödiga utgifter !
MEN NU är det ju skit-kul :-)
En Fujitsu siemens blev det,med platt-skärm och allt :-) Känns hur lyxigt som helst !
För att inte tala om hur snabbt den går :-)
KUL!!!!!!!!!!
Nu hoppas jag bara Micke kan rädda det som finns kvar i min gamla dator,åtminstone alla korten !
Det mesta har jag brännt ner men inte korten som är tagna sen december :( *vansinnigt*
Är iaf glad att jag framkallat korten från Teneriffa,de kändes ju viktigast !
De andra får man stå ut med att ha förlorat isåfall.

Min bil är iaf tillfälligt åtgärdad och nu får vi se hur det går.
Förmodligen så måste vi byta den inom en snar framtid men det får bli en senare fråga !

Nu ska jag lägga mig på soffan och vila en stund,
ikväll ska vi in till Micke & Marianne och grilla (i ös-regnet)
Det ska i vilket fall bli jätte trevligt !!!

TREVLIG VALBORG !


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

*ler stort* Så du har oxå plattskärm nu då och en NY FIN dator ;-) Det är du värd, tusen gånger om, i alla fall om jag får bestämma *s*

Massor av pussar och kramar !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback