HJÄLP!! Tips ang banan-flugor behövs :)

Har fått hela huset fullt av banan-flugor och jag vet inte hur vi ska bekämpa dem.
Har ingen aning om vart de kommit ifrån men de håller på att göra mig hysterisk !!!
Små äkliga flugor *urk*
Har letat igenom varenda blomma/träd i huset,kastat all frukt men hittar ingen "källa" till dem !
Det går inte ens att låta minsta disk ligga framme i disk-hon utan att den fylls av dessa äkliga små varelser *bläää*
Vi har försökt att bekämpa dem med radar men det verkar inte bita på dem,
finns det nån därute som har nåt bra tips på VAD man kan göra mer eller är det endast antisimex som kan hjälpa mig/oss?!?


Kommentarer
Postat av: Joline

Haha inget tips men en rolig grej min syrra hade massor med såna hon också, så min mamma köpte en liten "fågelholk" med pytte hål som man satte ner i en blomma så stod det nåt i stil med "flug-hem" eller nåt:)

Postat av: Camilla

Har lärt mig nåt i sommar. De små äckliga "bananflugarna" gillar vatten. Ha INTE vatten framme! Typ vattnet i vattenkannan, det är bara att hälla ut. Det gjorde vi och vips försvann de. Fast det klart, matrester och annat i diskhon måste såklart också bort...

2006-08-16 @ 16:21:21
URL: http://lillplutten.blogspot.com/
Postat av: Anna O

Åhhh.. vilken FIN bild på dig hjärtat!!! Heja sverige :-)

Hur går det med flugorna, har du fått bort dom?!?! hoppas det!

Pussar och kramar så länge!!

2006-08-17 @ 18:55:53
URL: http://gumsan70.blogg.se
Postat av: Vekis

Såg ett tips hur man fick bort blomflugor. Kanske det hjälper mot bananflugorna också. Nu kom jag inte ihåg mängden, men det var inte så mycket av varje del.
Vatten, en skvätt yes diskmedel. Lite vinäger, röd eller vit spelar ingen roll och sedan flytande honung.
Jag har aldrig provat själv, men bra att ha utifall man får blomflugor. De kan ju hitta på att komma när man minst anar det.

Ett annat tips om getingar har jag. Funkar kanon bra. Om man har getingar tex.. vi fika bordet. Ta en plastpåse och fyll med vatten och knyt. Det är inte så vackert, men det funkar. Jag satte runt sandlådan ett år, när jag hade getingar som villa vara där med barna. Varför de funkar vet jag inte, mer än att jag tror att det blir någon spegelreflex så att de ser mycket vatten.. jaja..huvudsaken att det funkar.

Kram
/Vekis

2006-08-19 @ 18:17:20
URL: http://vekis.blogg.se
Postat av: Loffan

Här är en bra länk på ett annat forum som tar upp frågan:
http://www.familjeliv.se/Forum-5-72/m11871402.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback