Darin-rapport och hemma igen



Nu är vi hemma igen efter några härliga dagar i Göteborg :-)
Och *peppar peppar* är vi alla ganska så friska nu,
Hanna dras med sin förkylning men är iallafall pigg ocg det är huvudsaken.
Nu hoppas jag vi slipper flera sjukdomar här i huset åtminstone den närmaste månaden ;-)
(Det är väl inte värt att ha för stora krav :-)

Barnen och jag tog tåget till Göteborg i söndags-förmiddag,
gick riktigt bra,vi fikade och barnen läste och ritade i stort sett hela tåg-resan.Det tar bara 2,33 upp,så det är precis lagom.
Sen mötte Anna oss på stationen och vi åkte vidare mot Kode.
Eftermiddagen vilade vi mest och laddade inför kvällens konsert med Darin.
Sen vid 18,30 åkte jag och Anna iväg med 2 förväntansfulla tjejer till konserthuset i Göteborg :-)
(Patric stannande utan protester hos Jonas och Stina,jätte skönt !!!)
Väl framme i konsert-huset så letade vi upp våra platser och det visade sig vara jätte bra platser,längst bak på läktaren så tjejerna kunde sitta på stols-ryggarna och såg jätte bra.
Och det JUBLET (eller för att vara exakt...SKRIKET)som utbröt när Darin & hans dansare entrade scenen det var öronbedövande...jag har verkligen ALDRIG hört något liknande !
Jag och Anna satt med fingrarna intrycka i öronen både en och två gånger *jösses*
Det räckte med att Darin sa något,gjorde ett speciellt move på scenen så blev publiken som GALNA !!

Vi läste i Göteborgs posten dagen efter recentionen som Johan Rylander skrev och den var så BRA så jag måste kopiera en bit av den här:

"Till att börja med skriver jag den här recensionen döv. Jag har sett Herreys, Backstreet Boys och Westlife i sina glansdagar och inte ens sammanplussat med nån gammal mossig filminspelning i svartvitt från Beatles storhetstid har jag hört nåt värre. Decibelmässigt, alltså. Hade miljöförvaltningen besökt Konserthuset i Göteborg hade lokalen fått bomma igen för gott .... och jag svär över megamisstaget att missa öronpropparna. För den här killen har det. Det som krävs. Banne mig. .../... I fethiten Step up står öronen knappt ut längre när 16-åringarna bjuder på en sagolik ljudorkan. Darin bara skrattar och ler."

Det ger nog en ide om hur öron-bedövande det var *skrattar*

Men konserten var BRA och precis lagom lång,den var slut på en timma ungefär så då var både Anna och jag och Hanna och Ebba riktigt nöjda :-)
Och när vi kom hem mötte vi en nöjd Jonas i dörren som tom hade fått Patric att somna !!!


Darin

Här har vi underverket på scenen då :-)


I måndags hade vi bara en slapp-dag,
barnen lekte och jag och Anna kunde bara ta det ganska så lungt.
Innan lunch var vi iallafall ute och åkte pulka en stund.Dimmigt var det men riktigt skönt :)

JagPatricpulka

Jag och Patric i backen



AnnaStinapulka

Anna och Stina




HannaEbbaPulka

Och så Hanna och Ebba förstås.


Igår sen åkte vi hem strax innan 15 igen och även denna tåg-resa gick ganska så bra även om Patric blev ganska så rastlös på slutet och kom på att man kunde springa fram och tillbaka mellan alla vagnarna *hm* Men det gick bra ändå ;-)
Snälla pappa kom och hämtade oss vid tåget sen eftersom Morgan jobbade.


Ppataget

Bus-Patric på tåget




Hannapataget

Och Hanna på tåget.


Nu har jag precis lämnat Patric på dagis,
och ska börja jobba om ett par timmar.
Blir en lugn vecka,jobbar bara ikväll och förmiddagen imorgon sen är jag ledig fredag,lördag & söndag.
Ska lägga in min semester-ansökan här idag oxå,
fick tack och lov byta semester-period och får förhoppningsvis semester mellan vecka 26-29 och sen ska jag ansöka om FP mellan vecka 30-32.
Ringde försökringskassan idag och det visade sig att vi hade 86 dagar kvar på Patric med sjukpenningnivå (51 dagar som är Morgans och 35 som är mina)+ 40 dagar med garanti-nivå.
JUBLADE när jag la på luren,det innebär ju att jag har FP att kunna plocka ut 2 somrar till iaf *jippie*
Så skönt för barnens skull att få ordentliga sommar-lov.
Tycker det är viktigt !!


Nu ska jag städa lite snabbt här innan det är dags för lunch,
såg att Fia utmanat mig här oxå,får ta tag i det en annan dag ;-))


Kram på er alla.


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej gumman!!

Vilka fina pulka bilder det blev ;-) Det var verkligen jätte härligt!

Saknar er oxå!! Vi får försöka se till så det inte blir lika långt till nästa gång *blinkar*

Pussar & kramar !!!

Postat av: Fia

Åh vad avis jag är på er, jag vill också gå på konsert med mina barn! *S* Det lät ju jättekul helt enkelt!!!

2006-02-02 @ 09:21:01
URL: http://sophiasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback