Kalaset avklarat

*phu*
Äntligen lite lugn & ro efter ett mer eller mindre hysteriskt dygn känns det som,barnen har precis lagt sig i sina sängar och Morgan for iväg till jobbet för att skotta lite snö-hans sätt att koppla av medans jag finner min avkoppling här framför datorn :-)
Det är redan - 17 grader kallt ute,i natt hade det varit -18,9 som kallast så det ser ut som att det blir så i natt oxå *brr* Det är skönt att man får stanna inne,så himla vanligt är det ju inte att det blir så kallt här nere i södern av Sverige ;-)
Min vän Maria som bor i Boliden skrattar förmodligen åt det här inlägget och tycker att jag gnäller i onödan över liiiite kyla *fnissar*
De har väl haft mellan -20 till -30 i veckan *huuuu*

Dagen av "mycket att göra" började iallafall igår med att vi åkte till stan och storhandlade,
hemma igen så började jag fixa lunch samtidigt som jag packade upp varor och Morgan fick "äran" att städa toaletten.
När vi ätit sen så började jag med bull-bak,hade tack och lov lånat assistenten av mamma,då går det lite smidigare.
Barnen hjälpte till lite då och då,och när bullarna var klara så gjorde vi choklad-bollar oxå (ni vet de där runda choklad-bollarna med socker på vars namn är så omtvistat ;-)
När allt bak var klart och även en sanering av köket så satte vi igång med stor-städning av Patrics rum,
jösses alltså !DET var definitivt behövligt !!!!!
Förstår inte var alla dess leksaker kommer ifrån *skakar på huvudet*
Vi slängde faktiskt ut en stor påse med bara skit,trots lite klagomål från Patric så tror jag att han var hyfsat nöjd sen och framförallt fick han mera plats kändes det som !!!!
Han fick pengar av mormor & morfar i födelsedags-present att köpa sig en ny bokhylla för,ser fram emot att få ordentlig ordning i hans rum framåt våren här.
Vi ska tapetsera om där inne + byta golv,det är nästa projekt här hemma ;-)


Nåja sen var klockan närmare 20.00 innan vi var klara med allt igårkväll,då sjönk vi utmattade ner i soffan allihop och bara slö-tittade på TV några timmar innan vi gick och la oss.


Idag fick vi faktiskt sov-morgon till halv 9 :-) Barnen var uppe strax efter 7,men de höll sams i 1,5 timme och låg i Hannas säng och tittade på TV.Ibland går det,trots att de mest är som hund & katt mot varandra just nu-sann syskon-kärlek ;-)
Patric hade ingen feber idag heller så då kände vi att vi kunde köra på med kalaset som det var tänkt !

Så förmiddagen ägnades åt förberedelser för kalaset och så var farfar Sture här en vända och fikade efter att han skottat ordentligt åt oss utanför på gården med traktorn :-)

Efter en snabb-lunch körde jag sen in Hanna till en kompis i stan så fick hon leka under eftermiddagen.

Och sen vid 14-tiden ramlade det in 7 grabbar här,
och det blev ett riktigt lyckat kalas måste jag säga.
De lekte mest i Patrics rum allihop,de hade knappt ens tid att fika ;-)
Mot slutet när de förmodligen blev ganska trötta,hade de väldigt mycket spring i benen och sprang fram och tillbaka och lekte riddare och jagade varandra och skrek :-)

Vi lyckades iaf avstyra det ganska så snabbt med fisk-dammen,det är så härligt att se allas förväntansfulla ansikten när de står där med sitt spö i handen och ska fiska :-)

Sen var det ganska lagom att avrunda det hela och jag lämnade Morgan att plocka undan alltihopa och körde in till stan för att hämta Hanna,
måste säga att det var otroligt SKÖNT att komma hem till ett färdig-städat hus och bara kunna sätta sig ner i soffan en stund ;-)


Nu ser jag och Patric fram emot ytterligare en ledig dag tillsammans imorgon och då ska vi inte göra något speciellt alls,det ska bli så skönt !!!

Kram på er alla !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback