2 veckor

2 veckor av min semester har redan gått och det har varit underbart skönt att vara ledig,
precis vad jag och min kropp behövde !!!
Vädret har ju dessutom varit helt underbart med stålande sol och värme de flesta dagarna.
Tyvärr drog jag ju på mig en urinvägsinfektion som inte ville släppa så förra veckan var ganska jobbig,
fick pencillin förra söndagen som inte hjälpte så tillslut fick jag äta alvedon bara för att stå ut.
Kunde knappt sova för att det tryckte på så *urk*
Men så fick jag en ny tid på gyn i torsdags (börjar bli less på att springa där nu,känns som jag bott där de sista månaderna ;) och fick träffa ytterligare en ny läkare att dra hela min historia för,men jag tror han lyckades ge mig rätt medicin iaf.Fick ett antibiotika,som jag ska äta i 9 dagar och under den tiden undvika sol och bad.Men det får det vara värt bara jag blir bra !!!
Nu har jag kännt mig mycket bättre sedan igår och inte behövt äta alvedon,och det känns så skönt,så nu hoppas jag att det är rätt väg.Vill ju hinna njuta lite i solen oxå ;-))

Förra söndagen kom iaf Anna,Ebba och Stina hit och på måndagen åkte vi ner till husvagnen i Norje Boke.
Sen hade vi 2 jätte härliga dagar där i husvagnen med sol och bad.

Pbadarhav


Patric badar,tyvärr är vattnet alltid lika grumligt där på förmiddagarna
men det var så varmt och skönt i vattnet (iaf när man doppat sig ;-))

HannaEbbabadarhav

Tjejerna badar,de var som fiskar i vattnet och låg i minst en timme åt
gången HÄRLIGT !!!!!

På onsdag-kvällen körde vi in till Karlshamn och letade upp ett jätte mysigt mat-ställe som jag har för mig hette Terassa.Både jag och Anna konstaterade ganska snabbt att vi hade banne mig semester och då kunde vi unna oss att äta ute 2 kvällar ;-))



Några bild-bevis från vår mysiga kväll på resturangen !!!

Vi åkte tillbaka hem till oss på onsdag-kvällen och sen for Anna och barnen hem på torsdagen efter lunch,efter att Anna varit så guillig och tagit hand om barnen medans jag var hos läkaren.
Det är märkligt hur FORT tiden går varenda gång vi ses,tiden verkligen RUSAR iväg.
Man önskar att den gick att stoppa ibland.
Jag hoppas bara att det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen,men det tror jag inte :-)))

I fredags sen var Morgan ledig så då tillbringade vi större delen av dagen i stan,
både stor-handlade och var nere i centrum och shoppade :)
På kvällen sedan var vi på grillfest hos Lollo & Claes tillsammans med Micke & Marianne...det var super trevligt !Jag bröt dock upp ganska så tidigt och gick hem och la mig och barnen eftersom jag åkte till Öland i lördags sen.

Hämtade upp Petra & Katarina vid 10-tiden i lördags och sen drog vi vidare mot Öland,och Borgholm.Vi landade hos Bea vid 13-tiden i hennes UNDERBARA sommarstuga där :)
Vi käkade lite lunch tillsammans och sen åkte jag och Petra ner till Borgholm och strosade i centrum där och åt glass,älskar verkligen atmosfären i den staden.Det är så tyst & lungt trots att där VIMLAR av turister överallt !!!
När vi kom tillbaks till Bea,så började vi korka upp vin-flaskor och cider-flaskor och sen dök resten av gänget från jobbet upp...Linda,Joel,Martin och slutligen Dennis.
Vi lyckades göra oss i ordning till kl 17 och cyklade sedan ner till ambulans-stationen i Borgholm där vi fick en jätte trevlig kväll med en massa god mat,lekar,tips-promenad,dans och dricka :-))
Senare på kvällen fortsatte vi till Stand och såg Helena Paparizo uppträda-måste säga att hon var SUPER !
När klockan närmade sig 2 så var både jag och Petra hungriga och gick ut och åt innan vi på tandem-cykel (det ni ;-)) tog oss hem till Bea igen !!
Sen blev det ett dopp i poolen innan (ja jag vet att jag eg inte får men ;-)) vi gick och la oss-men vi hann knappt lägga oss innan grabbarna kom hem och väckte HELA huset...det var fullt (!!!) ös på dem och de härjade som tusan ;) Så framåt halv 5 kom vi alla i säng igen och fick sova...tills det small vid 7...då ramlade Martin ur vånings-sängen och dundrade i golvet med ett brak,tror att vi alla flög ur sängarna och var uppe på noll-tid (förutom Joel som förmodligen inte vaknat om en bomb ramlat ner *fniss*)
Stackars Martin hade fått ett rejält jack i pannan och blodet forsade ut,
och trots att vi la tryck på så ville det inte sluta blöda och ingen av oss kunde sätta sig i bilen och köra till akuten.
Så tillslut ringde vi jobbet och hörde om Borgholms-ambulansen var inne och de var de,så efter ett telefonsamtal bestämde vi oss för att de skulle komma bort och kika på Martin-som inte alls ville ha en ambulans först :-))


Ambulans

Men H918 dök upp runt halv 8 med blå-ljus och allt ;)

ambulansförrare

Glada ambulans-förare :o)

Martin1

Stackars Martin...det gör ju ONT....

Martin2

Kul larm det här :o)))

Martin3

Martin tejpas i pannan

Martin4

"Måste du trycka så HÅRT"  ;-))

Martin5

Efter att Anders konstaterat att Martin var oskadd f ö och att fallet inte var tillräkligt högt för att
dra trauma-larm kunde vi alla lägga oss lättade igen...vissa med mer huvudvärk än andra förstås ;)

Det var ju ändå skönt att det gick bra,han kunde ju brutit både armar och ben och dessutom stod det en spjälsäng 20 cm från golvet där han slog i,tänk om han dundrat ner med huvudet i den *ryser*
Nu blev det bara en rolig grej att skratta åt LÄÄÄÄÄÄNGE :-)))
(Även om nu Martin inte tyckte det var lika roligt som vi andra *fniss*)

Dagen i går tillbringades hos Bea och vi bara njöt av värmen och att ta det lungt.
På hemvägen sen stannade jag,Petra & Katarina till på IKEA i Kalmar-det var skoj även om vi nog var alldeles för trötta för att shoppa :-)))

Nu ska jag strax gå och lägga mig men måste skicka en stor KRAM till Maria & Rickard oxå och hoppas att Rickard piggnar till SNART !!!!!
Tänker på er jätte mycket !!!


Natti natti :)



Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!!

Skrattade högt här när jag läste ditt mail igår, och det var lika kul att läsa idag igen om eran händelserika vistelse på Öland *s*

Mamma och Lars åkte precis hem här och regnet öser ner, Stina är hos Jakob och leker och Ebba åkte till pappa igår. Så nu är det bara jag och Jonas hemma. Ska sätta mig och se på film tror jag, passa på :-)

Mailar dig lite senare sen hjärtat!!

Massor av pussar och kramar så länge!!
P.S. Hur går det för Rickard? kan dom komma?? *håller tummarna stenhårt* D.S.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback