Dagarna rusar !!

Ännu en vecka har gått,jösses vad tiden går snabbt !!!
"Bara" 2 veckor kvar av ledigheten *hjälp* :)
Men jag misstänker att oddsen är höga att jag går in och jobbar ett eller två pass nästa helg,
Roger (min ena chef) har sökt mig ett antal ggr i veckan och vill att jag ska jobba.
Det är mer än kris och jag känner så med mina stackats kollegor som sitter där underbemannade !!
Vi får se,men lite säger nog mitt samvete att jag "måste" hjälpa till.Jag har ju dock varit ledig i 5 veckor nu,och har 2 kvar så...:-))

Vi var ju iaf på Liseberg i tisdags och det var jätte trevligt !!
Väldigt mycket folk bara,men vi fick plats vi oxå....och hann åka en del.
Men jag tror vi valde "fel" dag,att åka lönings-dagen var nog inte det smartaste draget *fniss* Även om man alltid får räkna med mycket folk under högsäsongen.
Ellen med familj hade varit där igår och då hade där varit väldigt lite folk.
Ja ja :) Vi är jätte nöjda med resan i vilket fall.
Patric stod definitivt för dagens kommentar när han och Morfar skulle åka "Lilla Lots",
så frågade morfar Patric om det killade i magen...
-"Nej,det killar i snoppen" säger Patric då ;-)) Var får den ungen allt ifrån ?!?! Han är bara ett stort BUS just nu !!

Lägger in lite bilder från dagen

Liseberg1

Hanna & Patric åker "grodan"

Liseberg2

Mormor,morfar & Hanna

Liseberg3

Patric i pappas famn i väntan på att få åka Nyckelpigan :)

Liseberg4

Hanna i samma kö :-)

Vi var hemma här igen kring midnatt och sedan blev vi väckta strax efter 6 på morgonen av Maria & Rickard och grabbarna.Då var de i Växjö och jag hade lovat att bjuda dem på frukost när de kört hela vägen från Norrland hela natten.
Det var UNDERBART att få träffa dem igen !!!!!
Så vi åt frukost och pratade ett par timmar,innan de fortsatte mot Malmö och till Rickards kusiner där.
(De kommer tillbaks till oss imorgon *längtar*)
Sen tillbringade vi onsdagen vid stranden i stort sett hela dagen,
det var OLIDLIGT varmt i solen så det gick inte att vara nån annanstans.Det var knappt det svalkade att bada,jätte märkligt :)
+33 grader var det drygt i skuggan !
Sedan på kvällen grillade vi tillsammans med Micke & Marianne och deras grabbar,det är alltid lika trevligt !!!!

I torsdags fortsatte värmen,det var i stort sett likadant som på onsdagen.Morgan & Hanna var hos doktorn på förmiddagen med Hannas eksem så hon fick salvor och tabletter så får vi hoppas det ger med sig.
Jag var helt övertygad om att det soleksem men läkaren var misstänksam på om det kunde bero på något hon inte tål.Vi får hoppas att medicinerna gör nytta nu iaf för hon lider så grymt av dem,de kliar hur mycket som helst och hon har dem över hela magen,ryggen och rumpan :(
Efter att vi badat hela eftermiddagen sen så for vi ner till Blekinge och till husvagnen och sov en natt där,
och så kom vi hem igårkväll igen :-))

Idag har jag bakat bullar och lite andra små-kakor så jag har något att bjuda på till fikat när Maria & co är här :-))
Nu ska strax Morgan köra barnen till farmor och jag ska hoppa i duschen,
vi ska träffa Peter & Lotta på stan senare ikväll och gå ut och käka och ta en öl.Ska bli super msyigt !!!!

Jo måste ju berätta oxå att i tisdags slutade Patric med nappen ÄNTLIGEN !!!!!!!!!!!!
Och han har klarat det galant,han har inte frågat en endaste gång efter den och somnar utan problem på kvällarna...jag trodde det skulle bli jätte jobbigt för honom men inte :-) *stolt mamma*
Han var verkligen redo för det nu !!!

Ha det bra allesammans i värmen :)

KRAM !


Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Patric är så himla duktig!!!! Måste väl erkänna att jag som du trodde att det skulle bli jobbigt, men icke då.. *stora killen nu*

Ha det nu så jätte bra när Maria och Rickard kommer ner snart så hörs vi under veckan kanske om du har tid.. annars lär vi ju höras när de åkt hem igen, och jag ska ju som sagt jobba som en idiot så...

Massor av pussar och kramar så länge hjärtat!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback