Blogg om allt och inget

Oj vad tiden går,det var alldeles för länge sen jag skrev något här inser jag :)
Idag är det iaf fredag och jag går mot min andra lediga helg på raken *härligt*
Har dessutom nästa helg oxå ledig,så det känns nästan lite lyxigt med tanke på att jag är van att jobba varannan.
Nu har jag förvisso innan dessa lediga helger jobbat 3 helger på raken och hur schemat ser ut i juni sen ska vi inte bara gå in på *blää*
Men hos oss kör semestern igång om 1,5 vecka och då är det bara att inse att man får jobba både mer helger och mer f ö för att schemat ska gå ihop sig.
(Sen är jag nog inte rätt person att gnälla eftersom jag ska vara ledig ungefär hela sommaren sen ;-))

Annars så lunkar livet på i vanlig takt,det händer inte så jätte mycket utöver det vanliga !
Förra helgen chockades vi dock litegrann när vi öppnade tidingen och läste denna annons :

Tidningsutklipp

Ojdå !Morgans syster & styvsyster hade gift sig utan att vi (eller nån annan) hade den minsta lilla aning ;-)
Jätte KUL :)) STORT STORT GRATTIS önskar vi förstås :-))
(Även om jag hemskt gärna hade gått på bröllop *blinkar*)

Förra helgen bodde Hanna hos mormor hela helgen så Morgan och jag hade bara Patric hemma,
och han klippte i stort sett gräset på hela baksidan själv på lördagen *lille gubben*
Han var förstås så lycklig över att få göra det själv :-))
Nog för han fått prov-köra själv innan och åkt miljonner gånger med pappa men det här var nåt nytt :)
Han slet massor och lyckades klippa riktigt bra,det var inte många ställen Morgan behövde köra om sen

Ppagrasklipparen

Jepp,det kommer garanterat bli en maskin-galning av min son oxå ;-)
*sådan far,sådan son*

Denna helgen har vi ingenting planerat och det är så SKÖNT !!!!!!!!!
Imorgonkväll kommer vi säkert bänka oss framför TV:n och kika på melodifestivalen,
riktigt roligt att Carola gick till final trots allt,det gör ju programmet lite mera spännande  :)
Vi satt uppe och tittade fram till hennes uppträdande igårkväll (det var BRA!) sen gick vi och la oss och fick höra resultatet på radion i morse.

Lägger in lite bilder på min magnolia som just nu är i full blom,det doftar helt ljuvligt på baksidan här :)
Tyvärr så försvinner blommorna snart,bladen är på väg att slå ut och i samband med det vissnar blommorna.

enmagnolia

Tradetmagnolian

Även min rosa magnolia som inte blommat sen vi flyttade hit (kanske beroende på att vi klippte ner den alldeles för mycket de första åren*hmm*) har miljoner blommor och knoppar på sig nu.
Har ingen bild på den så det får jag försöka komma ihåg tills nästa gång !

Blev så inspirerad av Fias blogg med en massa bilder på studsmattan så jag lägger in ett par i min oxå,
på mina vildar :)
Det är fullt ös på studsmattan och den verkar precis lika poppis som i fjol.
Har märkt att de även leker på den mycket även om de inte hoppar,
det blir ju ganska så mysigt där innaför skyddsnätet :-)

Hhoppar

Hanna hoppar

Phoppar

Och lilleman förstås...betydligt bättre balans i år ;-))

Jaha det var en liten blogg om allt och inget men ett litet livstecken iaf  !
Sköt om er alla !!

Kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Anna O

Hej hjärtat!!

Sitter här på jobbet och väntar på att få åka hem! Tittade in här bara för att kolla och så hade du uppdaterat, KUL!

Din Magnolia är verkligen ljuvlig, är så ledsen över att den inte blommar längre när jag ska komma ner om 1,5 månad. Hade gärna sett den i verkligheten för den ser otroligt vacker ut!!

Och så lille Patric då, så himla duktig med gräsklipparen, förstår om han var mallig *s*

Vi hörs säkert senare eller imorgon gumman!!! Tänker på dig, det vet du!!!

Pussar och kramar i massor så länge ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback